Kitten Noel en Moyo |
Gepost
door : bo2004
met ip: 213.84.226.*
Op: 27/09/2006 14:25 |
Verhalen over de zwangerschap, bevalling en kittens van Noel en Moyo. |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |
|
Gepost door:
bo2004 met ip: 213.84.226.* Op: 27/09/2006 15:36 |
|
Noël Maria. woensdag 27 september 2006 Een paar maanden geleden was noël weer eens krols. Ik vond dat de tijd was aangebroken om haar te laten dekken. Apollo was de uitverkoren kater om zijn kunstje te doen. Na dat alle voorbereiding getroffen waren. (allebei getest en de dekkamer klaargemaakt) Hebben we ze geïntroduceerd. Na een paar dagen kwam ze weer naar huis omdat ze niet meer krols was en omdat Apollo niet echt geïnteresseerd was. Kans op een geslaagde dekking 1%. Maar noël dacht daar schijnbaar anders over. Vreten als een dijkwerker, koekelen en kroelen. Heel erg zwanger dus. Zo erg dat wij dachten het zal toch niet wel zo zijn. En op het moment dat wij het gingen geloven: KROLS. Oké. Nieuwe poging Apollo ging niet meer dan maar Moyo, dat is ook een leuke vent, moet goed gaan. Maar helaas Moyo die nog nooit gedekt had snapte niet hoe hij dit moest aanpakken. Hij wou wel maar werd behoorlijk afgeremd door het gesnauw van Noël. Moyo’s back-up plan was kontenlikken ook leuk maar niet erg productief. Kans op een geslaagde dekking Minder dan 1%. En weer werd mevrouw dik erg dik. Zo dik dat we dachten het zal toch niet. En ja hoor 7 weken later: KROLS. Nu zijn we bij poging drie. Ik weet inmiddels dat Moyo snapt hoe hij moet dekken. Bo moet dit weekend van hem bevallen en die is wel echt behoorlijk zwanger. Moyo heeft noël twee weken geleden weer gedekt Noël tegenwoordig Noël Maria, hoopt waarschijnlijk op een onbevlekte ontvangenis. Ze denkt nu in ieder geval zelf dat ze niet zwanger is. Dus: misschien, we wachten rustig af. |
Gepost door:
Bo2004 met ip: 86.82.25.* Op: 22/10/2006 18:01 |
|
Ook noël is nu officieel zwanger verklaard. Haar tepels groeien en er zijn embryo’s gevoeld. Dus het aftellen is ook voor haar begonnen. |
Gepost door:
bo2004 met ip: 213.84.226.* Op: 10/11/2006 16:03 |
|
Nog een goede week en dan komt moyo's tweede nest ook op de wereld. Op dit moment heeft Noël het erg druk om de kittens van Bo te voeden. ben benieuwd wat er gebeurd als ze straks zelf kittens heeft. Maar ik kijk nergens meer van op!! |
Gepost door:
Bo2004 met ip: 86.82.25.* Op: 25/11/2006 00:16 |
|
Eindelijk nieuws van deze wonderlijke kittens. 50% kans op wit en wat krijgen we een brown tabby, een blauw, een rode en geen witte. Hoe wonderlijk kan het zijn? Maar er zijn dingen op deze wereld die je met enige zekerheid vast kan stellen. Het is nooit wat je verwacht en katten blijven je altijd verbazen. |
Gepost door:
Bo2004 met ip: 86.82.25.* Op: 25/11/2006 00:27 |
|
Een zware bevalling voor iedereen. Noël is donderdag 16 november bevallen om 5 uur smorgens. Ze zat er de hele woensdagavond tegen aan en net toen ik om 3 uur in bed lag begon ze te persen. Om 5 uur kwam de eerste en om kwart over de tweede. En toen helemaal niets meer niet om 8 uur niet om 10 uur en zelfs niet toen ik eindelijk om 11 uur op bed lag. Pas op 23 uur de zelfde donderdag begon ze weer te persen. We begonnen al te twijfelen of er nog wel kittens in zaten. Maar om 1 uur was er nog niets. En er kwam ook niets, in ieder geval niet van zelf. Vrijdag middag om drie uur is het laatste kitten met de keizersnee op de wereld geholpen. Het was een dikke rode poes. Ik vond het al wat raar een nest zonder rood bij cattery Our riddle is wel erg vreemd. Wat volgde was weer een wat onrustige nacht met wat weinig slaap. En toen was het al weer zaterdag. Noël en de kittens lagen prinsheerlijk in hum mandje en prompt begon Little met haar bevalling. Poezen houden geen rekening met mensen die erg hard hun slaap nodig hebben dat is best Jammer. Gelukkig geven ze er wel erg leuke kittens voor terug. |
Gepost door:
Bo2004 met ip: 86.82.25.* Op: 27/11/2006 22:59 |
|
Gaby Even tussen door uitleggen waar om Gaby, gaby heet. gaby is de afkorting van Gabriël. Deze kater is vernoemd naar de engel gabriël omdat hij twee briljante vleugels op zijn rug heeft. En kittens die bijzonder zijn krijgen heel bijzondere namen. |
Gepost door:
Bo2004 met ip: 86.82.25.* Op: 29/11/2006 23:45 |
|
Voederschema Er is weer nieuw bewijs dat mijn katten een beetje raar zijn. Dit keer gaat het om het voeden van de kittens. Wij hebben daar alle vier onze eigen menig over en nu na twee weken discussie zijn we eruit. (wij zijn: Bo, Little, Noël en ik) Dit is het nieuwe schema: Bo zorgt ’s nachts voor haar voor haar eigen kittens in de kattenkamer, overdag houd zij een oogje in het zeil een geeft hier en daar een klein slokje melk weg. De kittens kunnen allang zelf eten en dat weet Bo ook. Noël zorgt ’s nacht voor twee van haar drie kittens. Dit komt omdat zij niet genoeg melk heeft om de kittens voldoende te laten groeien. Overdag geeft zij veel melk aan de kittens van Bo die er in haar ogen wel heel hongerig uitzien. Als ik dit niet toe sta krijgt er geen een kitten eten, dus deze discussie heb ik verloren. Little zorgt perfect voor haar kinderen. Ze ligt er constant bij of in de buurt. Tenzij ik of zij eten krijgt dat gaat altijd voor op de kittens. De kittens van Noël gaan in toerbeurt bij haar om bij te tanken en degene die overdag het minst is gegroeid mag de nacht bij Little door brengen. Het is wat heen en weer schuiven met kittens maar uiteindelijk groeien ze allemaal goed. Het zou alleen makkelijker zijn voor mij als ze aan het begin een briefje met eisen zouden neerleggen. |
| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie| |